Sydney superlauw boy! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu Sydney superlauw boy! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu

Sydney superlauw boy!

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Backpack

07 Juli 2005 | Australië, Sydney

Hittegolf, bommen en granaten in Europa. Ik weet niet of je nou blij moet zijn of niet als je daar zit - in Europa!

Nou, ik weet het wel hoor. Ik zit goed met mijn kont in SYDNEY!!! Het is echt een supervette stad. Licht Melbourne in een planologisch raster, Sydney is het veel interessanter en levendiger. Wat een mooie stad. Grote haven met Amerikaans vliegdekschip en fregatten. Duizenden lichtjes aan het water, romantiek en dan de gebouwen hier. De skyscrapers zijn hier echt beelschoon, wat een archtectuur en dan vertel ik niets eens over Harbourbridge (165 m hoog) en het Operahouse. Vooral van het Operahouse ben ik zwaar onder de indruk, wat een stijl en techiek god o god.

Dat klinkt wel heel interessant natuurlijk maar ik zie vooral de binnenkant van de kroegen en oogleden. Ik zit in een heel gezellig hostel (City Central Bpp'ers) in Kings Cross, de levendigste buurt na het centrum dat veel stappen, stripbarren en restaurants biedt. Echt heel leuk.
Jammergenoeg kan ik niet genoeg werk vinden zonder werkvisum om geld te sparen en weg te komen. Dat is een wel een beetje balen. Ik doe mijn best om iets te vinden maar voorlopig ben ik huizen aan het slopen in Oxfordstreet waar de upperclass woont van Syndey. Hier lopen alleen maar fotomodellen rond en ik in mijn vieze kleren en blote armen, je moet ze zien kijken ha.
De dame die haar huis aan het verbouwen is doet alles zwart. Ik krijg $15,- in het uur en dat is best goed enkel als het regent of het komt haar niet uit, mag ik thuisblijven. Ik werk samen met een reuzeZweed en een rasta-Ier, mooi man. Beetje slopen met de Kangoo (ik leer ze dat in het Haags te zeggen) en met de jackhammer er op los beuken. Vandaag heb ik vooral grond gesjouwd en me ontieglijk in het zweet gewerkt.

Bekijk maar even wat fotootjes als je niet kan slapen van de hitte of als je met de laptop op het strand zit (Moermannn).

Verder moet ik eigenlijk als de drommel mijn visum verlengen en vlucht verzetten naar eind september. Ander sta ik al 29 juli met mijn backpack bij je op de stoep. 'Helaas' kan ik me daar niet zo druk om maken op het moment maar aktie is in zicht haha.

Niek is een weekend me komen opzoeken in sydney!!!Hij studeert af aan de universiteit in Wollongong (spreek uit: Wolliwong-gong). Hij is hier net twee weken en afgelopen vrijdag zijn we op stap geweest in Kings Cross (niet daar waar de bommen vallen maar in Sydney natuurlijk). We hebben ons lekker misdragen en goed laten gaan. OP het dakterras van het hostel hebben we zitten bulderlachenerras met uitzicht op de hele stad.
Zaterdag was het weer prachtig weer. Het is hier winter maar nog steeds 18 graden. Goed hoor. Daarna zaterdag weer op stap in de buurt en zondag naar de tuinen beetje lachen om vleermuizen en vooral onszelf.

Dit was weer een korte update.
De groeten!

Bergie.

PS: als iemand naar een houseparty gaat deze zomer of is geweest, laat me dat dan ff weten ik mis dat namelijk beetje.

  • 09 Juli 2005 - 04:02

    Gideon:

    Gaat lekker mensen, al 0 reacties. Leuk.

  • 10 Juli 2005 - 19:12

    Limbo:

    Hey Gideon,
    Beetje sneu nog geen reacties, dus ik dacht ik zet er wel effe wat op! Leuk dat wij ook bij jouw foto's staan haha! Ben weer terug in Nederland, wel leuk hoor om iedereen weer te zien. Ik ga morgen richting jouw kant van het land, nou ja Amsterdam dan, voor een sollicitatie, poeh serieuze shit hier weer!
    Jij hebt vast nog veel fun in Sydney, lukt het met werken, al verdere reisplannen gemaakt?
    Houden contact,
    Knuffel Jeanine

  • 12 Juli 2005 - 20:52

    Ben Ik Weer.....:

    Hey!
    Thanks voor je reactie! Geef me effe jouw email adres is wat makkelijker mailen! Heb Harolds adres niet, weet dat hij geen email heeft is hij te stom voor zei hij!Moon heeft zijn tel nr dus moet je haar maar smsen: +31651822837
    Sollicitatie goed gegaan, althans positief gesprek, nog niks concreet! We will see! Ben blij dat het nog gezellig is City Central, had niet anders verwacht eigenlijk! Geef Des een knuffel van mij!
    Vanuit Limburg wederom,
    Jeanine
    jhjfkoetje@hotmail.com

  • 13 Juli 2005 - 20:13

    De Boskabouters:

    Tjonge,we genieten van je superstories,o.joos incluis!Ik hoop voor je dat je nog kunt verlengen en anders tot ziens!
    Hier alles ok.Volgende week naar genève voor jean zijn verjaardag;waar momenteel je mama en kees vertoeven!Gideon,have fun en toedeloeoeoe!

  • 18 Juli 2005 - 01:20

    Pieterrrrr:

    hahaha Nico misdraagt zich toch altijd... die jongen kan ook nooit eens normaal doen!
    Housepartys? in aussie kan je toch ook wel goed stappen toch? Niet voor niets dat techno o.a. uit Melbourne komt en Melbourne bekent staat om zijn underground techno partys. Ook de Melbourne shuffle (een technodanspasje) is hier ontstaan.....
    Maar hier in NL gaan de feessies ook wel door! Vorige week naar Awakeningsfestival geweeest, en dat was weer knallen! Echt dikke stamptechno t/m minimale sjit! Het hele scala van techno was daar te aanschouwen! Dikke poep!
    Hej gozurrrr nog veel plezier, enne wanneer kom je eigenlijk terug? Ik ga vandaag met een vriendin onze reis een beetje doorspreken! Tips zijn altijd welkom....
    Greetz Pieter

  • 18 Juli 2005 - 01:20

    Evil Sourcerer:

    hee Giedje,

    Kzit in me nieuwe huissie hoor, f tijdje klussuh en dan moet alles goed zijn.
    Kom je maar langs met je bruine harses !!

  • 18 Juli 2005 - 01:20

    Sophie:

    ik ga zaterdag as naar extrema, niet echt houseparty, maar wel supergaaf. ik laat je weten hoe t was!
    succes nog met je jobs en ik lees t allemaal wel weer.
    xxx sophie

  • 18 Juli 2005 - 01:21

    Gied:

    He Sophietje. Extrema, daar ben ik vorig jaar geweest, heb ik meegeholpen opbouwen! Is het weer Aque-Best? Veel Eindhovenaren, goed sfeertje mits lekker weertje haha. Het werken in Sydney is af en aan, genoeg om rond te komen. Ja, laat me weten hoe het is geweest. Groetjes en veel plezier he.

  • 18 Juli 2005 - 01:21

    Gied:

    He Sophietje. Extrema, daar ben ik vorig jaar geweest, heb ik meegeholpen opbouwen! Is het weer Aque-Best? Veel Eindhovenaren, goed sfeertje mits lekker weertje haha. Het werken in Sydney is af en aan, genoeg om rond te komen. Ja, laat me weten hoe het is geweest. Groetjes en veel plezier he.

  • 26 Juli 2005 - 00:15

    Niekolaas:

    Yo Bergie,
    Al die kaaskoppen zijn op vakantie man!!! En wij maar werken!! Valt prima vol te houden he dat winterweer in Juli!! 13 aug. verjaardagsfeessie, THEME: "Christmas in August" !! Jingle Bell, Jingle Bell, drink drink!!

  • 07 Augustus 2005 - 09:12

    Gideon Mobiel:

    Mensen ik heb een telefoon nummer. Als je me in Sydney mobiel wilt bellen kun je 0061414153376 draaien. Het beste is dan dat ik je op een landlijn terugbel. Dat is voor mij geen enkel probleem want het is heel goedkoop.

    Tot horens!

  • 09 Augustus 2005 - 07:50

    Wieteke:

    Hai Gideon! Ik heb steeds te weinig tijd om al je verhalen te lezen, maar daar neem ik van de winter wel de tijd voor. Ik vind het echt super dat je steeds een berichtje bij mij achterlaat! En wat een gave foto van die straatartiest! Stoer hoor dat je geld verdient met schilderijen verkopen. Blijkbaar genoeg, want je blijft nog ff!! Heel veel plezier daar. Liefs, Wieteke.

  • 28 Augustus 2005 - 09:27

    Sophie (Cors):

    He Gideon!
    Mooie verhalen weer van Sydney, en als bouwvakker aan de slag, is weer 'ns wat anders! Veel plezier nog de laatste weken.
    Groetjes Sophie

  • 29 Augustus 2005 - 17:29

    Pieterrrr:

    Gied, als je nou een leuk feestje wil meemaken als je terug bent in NL dan moet je ff met ons meegaan naar Awakenings in amsterdam, westergasfabriek! Super vette underground locatie, met een o zo geweldige line up! Dikke techno wordt t zeker! Als je zin hebt laat het ff weten want dan kan ik een kaartje voor je voorschieten (a 35 eurie) want a.s. zaterdag begint de vvk, en deze feesten in de gashouder zijn altijd zeer snel uitverkocht!

    Greetz Pieter

  • 31 Augustus 2005 - 03:19

    Niekolaas:

    Hee beleef je niks meer ofzo?? Heb je geen verhalen als ouwe geile schilderijenverkopert?? Wat ben je nou voor lambal, update je site nou eens Bergie want zo weet niemand waar je nu bent??
    Laterssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Backpack

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 63969

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 25 September 2015

Rusja

27 Januari 2012 - 01 Maart 2012

Midden-Oosten

14 Oktober 2004 - 14 Oktober 2005

The Big Overseas Experience

Landen bezocht: