Een snel bericht uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu Een snel bericht uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu

Een snel bericht uit Sydney

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Backpack

02 September 2005 | Australië, Sydney

He daar regenjas. Hier in Sydney schijnt nog iedere dag de zon ook al is het winter en bijna lente. Ik kom niks tekort. De laatste weken heb ik dus verdient met de schilderijenslijterij deur aan deur. Overdags de bedrijven langs en in de avonduren voorbij de tennisbaan, het zwembad en de oprijlaan 'ding-dong' de Big Ben in werking stellen. Het was een geweldige ervaring en ik heb de kans gekregen Sydney te zien op een manier die menig inwoner niet heeft.
Naast het werk (dat toch zo tien uur per dag in beslag neemt) leef ik lekker in de stad. Ik woon in het hostel en dat is goed vertoeven. Het is schoon, gezellig en je betaald hetzelfde als een kamer huren in de stad. Bovendien werkt je moeder er (je hoeft niet schoon te maken).

De afgelopen twee maanden heb ik ongelooflijk veel mensnen ontmoet en vanvond gaan we met zijn allen wat drinken, ter ere van mijn afscheid :-(. Jep, ik heb nog drie weken de tijd en die wil ik aan de oostkust doorbrengen. Morgenochtend heb ik een lift naar Brisbane met een vrachtwagenchauffeur (twee trailers) en ik heb ook een mooie Duitse meid mee. Wens me succes.
We vertrekken om 6.30. de chauffeur neemt ons mee hem wakker te houden maar ik denk dat het andersom zal zijn (ik kom dus net de kroeg uit).
Mijn plan is om Brisbane te zien, wat te leren surfen, andere mensen te ontmoeten, meeliften noordwaarts, Fraser Island met prachtige witte stranden, weer verder, kampvuren, Whitsundays Isl., Great Barrier reef, snorkelen, scubadiving, zeilen en all the wat to Cairns.
Het isn ogal wat maar ik weet dat ik het kan (zie Thailand en Laos in twee maanden). Mocht ik Cairns niet halen dan pak ik een vliegtuig op mest dichtstbijzijnde vliegveld naar Melbourne waar ik de 23e vandaan moet vertrekken, naar Nederland!

Jep, the dream is over. 23 September vlieg ik naar Amsterdam. Om 10.00 uur zaterdagmorgen (24/09) kom ik aan op Schiphol en mag je me opwachten als je zin hebt (vluchtnrs BA18/BA428). Mocht dat zo zijn dan kun je mijn blije moeder bellen, haar naam is Marijke en ze is erg lief: 0111450351. Bel anders mijn brute broer Cors op 06-1446335, die weet ook wel wat gaande is.

De site
Er wordt verder ook nog steeds getikt. Mijn trouwe lezers beloof ik nog drie reisverslagen:
- "Wilde Avonturen In Milford Sound" (3 maanden);
- "The Hitchhikersguide To Auckland (vanaf Milford, 1,5 maand) en;
- "Sydney mee, Sydney tegen" (twee maanden).

De verhalen van mijn laatste drie weken aan de oostkust mag je er na twee biertjes zelf proberen uit te trekken. Genoeg reden dus om de site in de gaten te blijven houden!

Bij terugkomst
Ik ben weer van plan in Den Haag te gaan wonen. Als je nog een leuke kamer of woning weet houd ik me aanbevolen, dat geldt ook voor een baantje trouwens. Verdere ontwikkelingen zullen zich stap voor stap ontplooien :-p

Tabeee!

Tot snel,
Gideon

  • 02 September 2005 - 13:43

    Brain:

    24 september valt in Nederland op een zaterdag. Dus wanneer kom je nu precies aan? Dan kan ik Schiphol inlichten voor code rood.

  • 02 September 2005 - 13:43

    Bakkus:

    Hebbie nog een beetje foto's of wat?

  • 02 September 2005 - 16:55

    The Evil Sourceren:

    hee, hebbie ook een vluchtnr. misschien.
    Zeg, kommun hund ap mien afgelaupe, kzeg tegent boasie, bietieakenaai ?

  • 03 September 2005 - 06:02

    Niekolaas:

    Yo Bergie,
    Ik zit hier nu in Christchurch, klein redelijk leuk stadje, heb gister in een of andere backpackers kroeg een bungyjump in Queenstown gewonnen en een skipass in Mount Hutt voor 1 dag, dus deze jongen gaat morgen skiien, haha wie had dat gedacht???
    Hee plezier, oh ja als je langs Steve's Crocodile Hunters Park komt, Beerwa, geloof ik, heen gaan, is lachuh!!

    greets Niek

  • 03 September 2005 - 08:10

    Sophie:

    toch idd snel naar huis, dan had ik t toch goed begrepen! nou geniet er nog maar van. en naar mijn mening moet t lukken om in drie weken naar cairns te komen, das maar iets van 2000 km! eitje! ben zlef in ruim 3 weken van cairns naar sydney gereden en ook al die dingen gedaan en gezien waar jij t ook over hebt en dan nog veel meer. veel plezier met je duitse meid, volgens mij heb jij je ook op dat gebied goed uitgeleefd, of niet?! (zou ik ook doen hoor!)
    ik ben er de 23e niet bij. mijn zusje heeft diplomauitreiking in maastricht. eindje uit elkaar... maar ik wens je alvast vveel plezier bij je aankomst en zou t leuk vinden een keertje met je af te spreken als je daar weer de puf voor hebt!
    dikke kus sophie

  • 03 September 2005 - 12:45

    Moon:

    Jaaaaaaaaaa kom je weer naar Den Haag!!!`Leuk!!!
    veel plezier nog!
    xx

  • 04 September 2005 - 21:07

    Moeders:

    He, ik heb een tel. van Theo gehad.
    Hij wil jou ook verwelkomen op schiphol, de 24e om 10.00 uur!!!!!!!!! Goed he!

  • 08 September 2005 - 00:35

    Backpak Bergie:

    Heee ja, 24 september mensen, ik gaat drachetran hoer. Met die Duitse meid is het idd goed gegaan. Ben nu in Maroochydore aan de Sunshine coast. lekker weer iedere dag naar het strand. Nu ga ik hier vier dagen SURFEN!!! Heb een onwijs goed bp'ers gevonden aan het strand.
    Tot snel allemaal en bednkt voor de reacties

  • 08 September 2005 - 00:52

    Bakpak Bergie:

    Mensen, ik kom aan op zaterdag 24 september (en dus niet 23) om 10.00 uur zaterdagmorgen op Schiphol. vluchtnr. BA18/BA428 (=Melbourne-Heathrow/ Heathrow-A'dam).

  • 12 September 2005 - 17:37

    Pfvis@hetnet.nl:

    gietje van me eindelijk dan naar nederland zal wel weer wennen worden anders doe je i n nederland toch een trektocht van noord naar zuid en oost naar west al wandelend kom eens langs als je thuis ben liefs oom piet tante myra

  • 15 September 2005 - 22:09

    Bram & Peter:

    We zijn benieuwd naar je laatste reisverhalen. Een hele fijne terugreis! Als je nog opzoek bent naar een kamer: in Eindhoven hebben je oude kamer vrij (Fredje is weg en Florenz is vanuit jouw oude kamer naar haar kamer gegaan). Je moet je nu wel wat vrouwlijker gaan kleden want we zijn opzoek naar een nieuwe huisgenote... Groeten van je oude huisgenoten!

  • 23 September 2005 - 06:11

    Niekolaas:

    Bergie!!! Hee ik wou je nog effe een goeie reis wensen, wrslk lees je dit pas als je weer in dat kikkerlandje zit.
    Ik ben hier erg druk met men samples maar ga zometeen maar eens een happy hour bezoeken.
    groeten

    Niek

    PS ik wil wel nog weten hoe je Sydney-Cairns trip was!!

  • 26 September 2005 - 18:11

    Lydia:

    He Gideon!! het is ongeloofelijk hoe lang jij gereist hebt, wauw! je weet niet half hoe jaloers ik ben!! Erg grappig is dat ik ook op 24 sep ben geland op schiphol, en dat zou om tien uur zijn! dat werd 3 uur later. Dit was na 3 weken Costa Rica, erg gaaf, maar valt in het niet in vergelijking met jouw verhalen!! Morgen weer het werk....
    Inmiddels ben je al weer in nl neem ik aan. succes met de jetlag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Backpack

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 63990

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 25 September 2015

Rusja

27 Januari 2012 - 01 Maart 2012

Midden-Oosten

14 Oktober 2004 - 14 Oktober 2005

The Big Overseas Experience

Landen bezocht: