Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Backpack

27 Oktober 2004 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Hallo. Victor Charly Charly.
Hier is het nog stees 33 graden overdag. Ik zal vetellen over de Trekking waar je de foto's van gezien hebt.
Na drie dagen Bangkok ben ik direct naar het noorden gegaan. Bangkok werd me iets te druk en dit werd ook aangeaden te doen. Ik ben vrijdag naar het treinstation gegaan om een treinticket te boeken. Eigenlijk hebben ze me meteen een heel pakket aangesmeerd: treinreis naar Chiang Mai, drie dagen trekking met twee overnachtringen in de bush bush en drie ovenachtingen in het S.K. Questhouse met zwembad. Enfin, ben ik weer even onder de pannen.
Zaterdagavond om tien uur vertrekt de nachtrein vanaf Muah Luangphong station naar de tweede stad van Thailand. Es kijken of die tein overeenkomt met het gezellige plaatje dat ze je laten zien. Mis, dit keer. De trein is behoorlijk vies maar het bed is wel schoon. Op weg heb ik kennis gemaakt met een Duits stel. De man, Daniel, laat me kennis maken met Sang Som, Thaise bocht die lijkt op een mix van rum, whisky en vieux. Met cola dus prima te drinken. Na samen een halve liter gedronken te hebben lukt het me niet in te slapen (zelfs niet met decadente oordopjes en shades).
De voldende ochtend wordt ik gewekt voor het ontbijt. Samen met een Japanse reiziger staar ik naar het voorbijtrekkende landschap met de Thaise opkomede zon.
Dit had je graag op foto laten zien maar ik heb geen digitaaltje kunnen kopen. Mijn idee was om er een in Bankok te kopen maar het aanbod is daar erg klein. De camera's zijn er ook iets duurder dan in Nederland en je kan de pech hebben een neppert te kopen. Zo was ik aangekomen in Chiang Mai en daar maar een analoge camera gaan zoeken, die digitale haal ik wel in Nieuw Zeeland. In een Kodakwinkel daar verkochten ze allerlei toestelletjes en zo ook een Canon. Nou, ik met mijn IPO-oog kijken naar dat ding en er was echt geen foutje te bespeuren. Ik had hem bijna gekocht totdat ik aan de onderkant twee stickertjes zag: made in China en made in Japan. Ja, nou begint het te stinken. Ik heb dus maar iets anders gekocht en zoals je een beetje kunt zien doet hij het prima.
Het S.K. Guesthouse is een prima verblijf met prachtig Thais houtsnijwerk. Het eerste dat je doet na een treinreis van 14 uur is plonzen in het zwembad. Daar ontmoet ik weer anderen, nee eenzaam heb ik me nog niet gevoeld.
Een dag later begint de trekking. Voor als je het nog niet begrepen had, dit is dus een jungeltocht. Om acht uur in de morgen vertrekken we. Onze groep bestaat uit 8 mensen incluus twee Hollanders op honeymoon. De gids heet Jay en is een echte jungleboy. Met respect, hij is 23 jaar en expert op het gebied van planten en dieren, hill tribes en overleven in de bush. Na ongeveer twee uur hobbelen in een pickup gaan we echt de bergen in. We stappen uit op 580m hoogte en zien als eerste een waterval. Daarna gaat de reis verder en je ziet dat de begroeing steeds dichter en dichter wordt.
Aufsteigen, ons bin d'r. Met minimale bagage begint de tocht over kronkelpaadjes langs beekjes, steile hellingen over heuvelrugggen. Sommige paden zijn echt steil en we worden behoorlijk op de proef gesteld. Dat voelt best goed na al even niet meer gesport te hebben. we zitten inmiddels op 1000 meter hoogte.
Rond vier uur komen we bij de slaapplaats aan. Langs een klein erf staan drie houten gebouwtjes. Hier woont een gezin die zo nu en dan een groep rugzaktoeristen op bezoek krijgt. Jay maakt eten terwijl we onze slaapzakken en muskietennetten gereed maken. Er is bier: Chang.
Na het eten vertelt Jay over deze bergvolkeren, dat ze oorspronkelijk uit Mongolie komen en dat de meisjes al op hun 13e trouwen. De mannen mogen eerst nog oefenen op de de plaatselijke weduwe, vertelt het verhaal.
De nacht vangt in Thailand al snel aan, zo rond acht uur is het donker. 's Morgens is het licht als we in de verte een paar knallen horen. Een jager heeft apen gezien.
Na ontbijt gaat de tocht weer verder. Het is iets zwaarder dan de dag ervoor plus het heeft geregent. Lekker link, al die glibberige paadjes. Gelukkig gaat alles goed en bij de waterval waar we lunchen klatert lekker op mn hoofd en schouders. Jay en de jager maken een vuurtje en we krijgen te eten op bananenbladeren. Op mijn verzoek krijgen we ook een soep van bananenboom. Het binnenste van die plant is zacht en na het te koken eet je het als een aardappel/agave.
In de middag komen we weer bij het kamp aan, eerst herken ik het niet want er staan drie olifanten. We gaan een ritje maken. Dit is best interessant. Je ziet hoe die beesten reageren op de begeleiders enzo. Ik zat met nog twee jongens op een grijze reus die er niet zoveel zin in had. Telkens moesten de begeleiders weer iets nieuw uithalen om de aandacht van het dier te krijgen. Deze gaat zonder eten naar bed vanavond
-geen foto's want de batterijen zijn eruit gevallen en zijn nu geschikt voor in een horloge-
We slapen in een dorp deze nacht, het is de laatste avond. De kinderen uit het dorp komen voor ons zingen in kledendracht en we mogen ook meedoen. Al hossend rond het kampvuur voel ik me echt de toerist haha. Leuk allemaal, maar is hier echt geen opium te verkrijgen?
Nee, we hebben lekker tot laat gedronken. De inwoners van het dorp knijpen een oogje toe, de helft van de opbrengt gaat naar hen.
Op de laatse dag staat rafting op de planning. na een korte wandeling komen aan bij de rivier. Helaas is het water niet echt wild en heb ik een beetje liggen soezen op het bamboevlot. Twee uur rijden, we zijn weer thuis in het hostel. De trekking was een groot succes, mede door onze goede gids.

Yes, het is alweer laat geworden hier in Chiang Mai. Na de trekking ben ik nog een paar dagen langer gebleven in het hostel, mede vanwege de het zwembad en de jongeren. De omgeving is ook very nice, heb zo mijn adresjes her en der gevonden voor lunch, wasje, natje en droogje.
's Avonds kan je hier in de bar op groot scherm vrij nieuwe films bekijken en Engels voetbal. Zo heb ik ook een Thais meisje leren kennen maar dat is alweer voorbij (ik zal nog even een fotootje plaatsen, jongens).

Op dit moment zijn mijn dagen vrij geregeld. Ik zit sinds vier dagen in een Thais trainingkamp voor kickboxen. Muay Thay heet de sport en is de moeder van het kickboxen, hierover zal ik morgen meer vertellen.

Pa, ik heb nog geen bril of koker kunnen vinden voor je maar ik hou mijn ogen open.

Cors, succes met de studie. Vergeet nooit dat je met een groot hoofd geboren bent gehehe.

He Sophie, gefeliciteerd met je studiootje. Dat je er lang mag van genieten.

Xavier, hoe was je eerste bijeenkomst van je ontwerperscollectief, of is dat nog geheim? Als je nog een briljante geest is Michael uit Eindhoven missschien beschikbaar.


Verder allemaal bedankt voor alle emails en reacties! Mijn liefde gaat door de kern van de
aarde naar de kern van je hart (;{=

O, is er iemand die foto's van het feest wilt delen? Laat me het even weten dan vertel ik waar je ze heen kunt sturen.
Wat betreft het feest: ik vond het echt super! Hoop dat jullie ook genoten hebben-tof dat iedereen er was, bedankt :-)

  • 28 Oktober 2004 - 09:58

    Opperbrein:

    E Boy! Prachtig verhaal man, ga zo door! Butengeweun!

  • 29 Oktober 2004 - 15:08

    Queen Mary 2:

    He bergmans, met de Looze!!! Klinkt allemaal super jongen, vind ik tof voor je dat het allemaal goed loopt, Ik ren hier op de bateau weer rond als een headless chicken, druk druk druk maar ja verschil moet er wezen, kijk uit naar het vervolg, plezier verder, mazzels

  • 29 Oktober 2004 - 19:44

    Nelleke:

    Hee Queen Mary, zat pas nog het stuk over je in de krant te lezen. Ook een vorm van waarbenjijnu.nl...? :-)) Wel leuk om te weten waar iedereen uithangt!

  • 30 Oktober 2004 - 17:31

    Moon:

    ey, liefie! Ben vet jalours, enik heb alweer heimwee!
    Enjoy!
    Love xxx

  • 03 November 2004 - 21:29

    Nieko Demus Prutseltje:

    Poeh Poeh, mooi siteje hoor, niks mis mee!! Je kan zelfs zien waar bergie NU is!! Hee lachen man, beetje kickboksen, thais vrouwtje erbij, Gied-San.
    Enjoy!

  • 18 Maart 2006 - 02:12

    Sabine:

    Hoi Gideon,

    Wat een mooie site. Ik ga de verhalen zeker een keer lezen, reisverhalen vind ik altijd leuk.

    Lachen die foto op schoot bij de afgeslankte kerstman met een kleurtje!

    No worries!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Backpack

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 63968

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 25 September 2015

Rusja

27 Januari 2012 - 01 Maart 2012

Midden-Oosten

14 Oktober 2004 - 14 Oktober 2005

The Big Overseas Experience

Landen bezocht: