Kijk uit malloot een kokosnoot - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu Kijk uit malloot een kokosnoot - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Backpack Bergie - WaarBenJij.nu

Kijk uit malloot een kokosnoot

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Backpack

11 December 2004 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve mensen,
Hier is weer een lap stof om je mee te vermaken vrijdagmiddag op werk of op een regenachtige dinsdagavond. Print het uit zodat je het ook bovenin een hijskraan kan lezen. Van de meeste mensen hoor ik positieve berichten. Dat is mooi, met mij gaat het ook goed.

De laatste foto die te zien was is genomen op Pukhet. Deze provincie is een schiereiland en staat bekend om de grote massa’s toeristen die het aantrekt. Het strand van Patpong is het meest verziekt. Overal zie je vijftigplussers met jonge Thaise vrouwen lopen. Meestal vijftigers, je pikt ze er zo uit. De vrouwen die werken in de sexindustrie van Thailand zijn kansarm en komen ook uit Cambodja, Laos of Birma. De grens tussen legaal en illegaal is in Thailand vaag. Het gekke is dat men hier heel preuts is. Thaise vrouwen zie je nooit in badkleding zoals wij dat gewend zijn. En praten over sex en pornografie op TV zijn taboe. Toch is sex hier gewoner dan bij ons. Het is hier ook geen schande als je in de prostitutie werkt.
Natuurlijk heb ik zelf ook een bezoekje gebracht aan een gogobar. Om de cultuur te proeven zeg ik maar. Het was zeer vermakelijk, meiden in bikini’s op platozolen dansen om een paal met bewegingen die je hoofd op hol brengen. Ook de bediening mag je tegen betaling mee naar huis nemen.
Ik heb een meisje in schooluniform (heel populair hier) wat vragen gesteld over hoe het allemaal werkt. Daarna vroeg ze welk nummer mij het meest beviel. Ik had die avond al een afspraak maar ze bleef doorvragen. Nummer 33 zeg ik uiteindelijk. Na haar dansje gedaan te hebben komt nummer 33 van het podium af en wordt even later door het meisje in uniform aan me voorgesteld. Ze heeft verse nieuwe make-up en wat meer kleren aan. Het is echt een lekker ding maar veel kleiner dan ik dacht. Ze komt naast me zitten en slaat meteen haar been om me heen… Interessant? Jazeker. Ik bied haar wat te drinken aan en gelukkig besteld ze geen champagne. Na wat gepraat te hebben gaat ze weer dansen. Later komt ze nog een keer naar me toe en begint wat aan me te wriemelen. Ik ben daarna naar mijn date gegaan en dat is maar beter ook. Een westerse jongen hoeft geen hoertje, daar ben je hier veel te populair voor. Het is echt heel makkelijk een dame te versieren in Thailand. Dus als je van Aziaatjes houdt, kom naar Thailand. Dat geldt trouwens ook voor de dames, kom ik later op terug.

Twee nachten heb geslapen in Pukhet-town. De foto van de grote kamer waar ik naar buiten kijk is genomen in het On-on hotel. Hier zijn scenes van The Beach opgenomen, mssschien wel in mijn kamer. Ook hier ben ik op zoek gegaan naar een gouden ring voor mezelf. Een ring van acht gram kost hier 90 euro en is 23 karaats, in Nederland betaal je drie keer zoveel voor dezelfde ring in 18 karaat. Ik heb niet kunnen slagen dus ik wacht tot ik weer in Bangkok ben.
Op naar de volgende bestemming Koh Phi Phi Don. Na een cruise van drie uur langs eilanden en een schitterende snorkelduik kom ik aan op het eiland. Wat ik al verwachtte: alle betaalbare accomodaties zijn volgeboekt. Ik maak mezelf op voor een pittige tocht op het heetst van de dag met al mijn bepakking. Aan de andere kant van het eiland is namelijk volgens mijn Lonely Planet een afegelen bungalow resort. Het heeft geen telefoon om te informeren naar een kamer dus als ik daar niet slaag kan ik een nacht op het strand slapen, geen probleem.
De tocht gaat over het hoogste punt van het eiland. Op weg wordt ik ingehaald door een stel anderen: You’re a brave man! Ja bedankt, het is inderdaad een goede oefening. Bij het viewpoint aangekomen wordt ik getrakteeerd op een prachtig uitzicht over het eiland. Ik stel mijn camera in op panora, zodat ik later de foto’s aan elkaar kan plakken. Oeh, ik ben zo blij met mijn toestelletje.
Eenmaal aan de andere kant aangekomen blijkt het zeker de moeite waard te zijn geweest. Het is een rustig en strandje en er zijn bungalows beschikbaar voor 150 Baht per nacht. Dat is best wel goedkoop voor het hoogseizoen. Ik dump mijn bagage en daal af naar het strand. De zon gaat onder en ik loop het warme water in. Ik denk bij mezelf: dit is het jongen, hier heb je voor gewerkt. Het enige dat nog ontbreekt is een dame. Voorzichtig ga ik verder want er liggen nu stenen op de bodem. Ik stap en au!, een zeeegel. Ik zoek evenwicht met mijn handen en verdomme nog een in mijn hand. Uit balans raakt mijn kont nog zo’n klojo.
Aardig geschrokken roep ik de dame van de bar om hulp. Ik ben een beetje benauwd want ik weet dat ze je kunnen verlammen. Zij maakt zich niet druk dus ben ik ook gerust. Maar het doet wel pijn, sommige stekels zitten er nog in en die moeten er uit want ze zijn een beetje giftig. Gelukkig krijg ik van anderen advies en hulp, ze hebben er al kennis mee gemaakt.
De volgende morgen maak ik kennis met mijn sterrenbeeld. In de douche zit een schorpioen. Lekker die vrije natuur. Ik heb het hier gezien met het ongedierte en de saaie stelletjes dus ik bel naar het hostel aan de andere kant van het eiland voor een slaapplaats. Het telefoonnummer had ik al uit voorzorg gevraagd en er wordt een bed voor me apart gehouden, heb ik nog lekker de middag om te snorkelen. Die spullen leen ik natuurlijk van een van die saaie stelletjes zodat ik zelf niet hoef te betalen, ik maak er een sport van.
Het is al het einde van de middag als ik de longtailboat neem terug naar het stadje (zie foto). In het questhouse blijkt mijn bed in een dormitory te staan. Ik slaap voor het eerst tussen andere backpackers (16 in totaal) maar ik ondervindt geen hinder. Je ontmoet ineens heel veel mensen en gelukkig zijn ze interessant. Die avond gaan we met z’n zessen uit eten en daarna de stad in. Het is eigenlijk een te toeristisch vakantieoord waar ‘s avonds de remmen losgaan. Ik heb het een beetje moeilijk met mezelf en voel me er niet echt op mijn gemak. Iedereen doet precies waar hij zin in heeft en houdt geen rekening met anderen. Dat is ieders goed recht natuurlijk maar ik kan wel wat aandacht gebruiken. Laat ik het maar wat rustiger aandoen, het gaat vanzelf wel weer over.
De vierder dag, na een avondje stappen heb ik het echt gehad met al het gezuip van anderen. In de morgen pak ik de boot naar Krabi, een rustige kustplaats nabij Ton Sai Bay waar ik een duikcursus wil volgen. Ook deze bootreis is de moeite waard. We passeren torenhoge rotsformaties, afgewisseld door strandjes en vliegende vissen in het water.
In Krabi krijg ik een aanbieding zoals die bungalow in Chang Kong. Er zijn geen gasten dus ik krijg een mooie kamer voor een spotprijsje. In de avond verken ik de stad. Ik ontmoet goede mensen en krijg het oude Chiang Mai gevoel weer een beetje terug. In een internetcafe ga ik online en chat ik met zes mensen tegelijk, aandacht genoeg nu. Vooral Marco weet me weer op te beuren. (bedankt maatje). Terug bij het Questhouse drink ik met de barman een cocktail. Er komt een stellletje aangelopen, op zoek naar champagne want er is er een jarig. Ook ik wordt uitgenodigd mee te drinken en de barman speelt liedjes voor de jarige op zijn gitaar. Het lijkt wel of ik eerst door een dal heb moeten gaan om weer blij te kunnen zijn. Enfin, alles is weer ok.
Ik kan niet lang blijven in Krabi want ik plan nog een full moon party op Kho Pagnan bij te wonen, de 26e van november. Na weer mijn spullen gepakt te hebben ga ik naar Ton Sai Bay dat alleen per boot te bereiken is. Dit moet echt een van de meest idyllische plaatsjes aan de westkust zijn. Het strandje wordt ingeklemd door veertig meter hoge kliffen waar mensen vanaf basejumpen. Dat is springen, vallen, parachute open en zorgen dat je niet met je bakkes tegen de rotsen knalt. De kleine vallei annex baai wordt bewoont door duikers, rotsklimmers en blowers. Na zes dagen waar ik me een combinatie van de drie. Hier haal ik mijn open water certificaat. Door een tip van iemand uit mijn dormitory weet ik een goede duikschool. Zij verzorgen de vierdaagse cursus voor 7000 Baht, dat is niks.
De cursus is su-bliem. In de morgen vertrek je met de boot naar een van de tropische eilanden en doe je aan het strand je oefeningen in het ondiepe. Na de lunch maak je nog een duik en krijg je weer de geweldige onderwaterwereld te zien (zicht is ongeveer 18m). De laatste dag varen we helemaal naar Koh Phi Phi Leh, jawel, de site waar wederom scenes van The Beach zijn opgenomen. 16 Meter diep in is echt een enorme variatie aan koraal, tropische vissen en planten te zien. Ik was zo enthousiast dat ik twee keer zo snel door mijn zuurstof heenging. Mijn duikinstructeur was behoorlijk pissig op me. Haha, hij is wel ok hoor. Aan wal legden we onze laatste test af en iedereen was geslaagd. Ik mag nu zelf duikspullen huren en gaan duiken en dat ga ik zeker doen (Padi, wereldwijd).
Na de cursus had ik een nog een aantal dagen over voor de full moon party op Koh Pagnan, aan de andere kant van Thailand. Ik had mijn route uitgestippled toen ik te horen kreeg dat er in de Golf van Thailand een cycloon woedde. De storm was zo hevig dat er geen boten naar de eilanden vertrokken en er toeristen op de pier moesten slapen, zij hebben het feest dus gemist. Gelukkig zat ik daar niet tussen want ik ben lekker in de baai gebleven. Ik heb heerlijk kunnen ontspannen op het strand en mijn dagen verder gevuld met kajakken, bergklimmen en rokkenjagen.
In Ton Sai viel me op dat ik veel backpackermeiden met Thaise jongens zag. Ik ben er op gaan letten en zag het regelmatig. Dat is best vreemd voor een dorp dat bezocht wordt door vooral brede bergbekimmers, aan mannen is hier geen gebrek. Misschien dat het aan de gesloten omgeving ligt, je hebt hier alle vrijheid, zo wordt er bijvoorbeeld overal ‘gerookt’ in het dorp. Dus meiden, als je een slanke, bruine Thai met lang haar wilt voor een avontuurtje, dan moet je in Ton Sai Bay zijn.

Op maandag 29 november ben ik uit de vallei vertrokken voor de terugreis naar Bangkok. Thailand is heel goed te bereizen. Weer in Krabi vertrok de minibus naar Surat Thani (zes uur). Daar ben ik overgestapt op de nachttrein naar Bankgkok waar ik om acht uur de volgende morgen aankwam.
Terug in stinkstad heb ik nog wat aan sightseeing gedaan zoals het Grand Palace. Met de watertaxi naar Chinatown heb ik weer gezocht naar een ring. Tevergeefs, de ringen zijn allemaal mooi maar allemaal hetzelfde. Toen ik erachter kwam dat ik niet in de normale juweliers moest zijn maar in de kleine winkeltjes achteraf was jammergenoeg de tijd om.
Thuis (in het hostel) ben ik achter het internet gaan zitten. Daar las ik het treurige bericht dat mijn achteroom Wiebren, 29 november is overleden. Hij is de broer van mijn oma (Vis) en ik zou hem ontmoeten in Auckland. Erg jammer, ik zou hem de groeten overbrengen van iedereen uit Nederland. De afgelopen jaren is zijn gezondheid afgenomen en dat is dit jaar versnelt gegaan. Dit lijkt de situatie in Auckland voor mij lastiger te maken. Ik slaap daar namelijk bij zijn dochter Diane. Ik zal me moeten aanpassen.

Bangkok beviel wat beter dan aan het begin van mijn reis. Je moet zorgen dat je overdag onder de pannen bent bij een mooi museum, in een goed restaurant of ander vermaak. Probeer de straat zoveel mogelijk te mijden. Iedereen probeert je namelijk te verleiden en dat is zeer vermoeiend (dat kan ook heel leuk zijn natuurlijk want het is echt Bangkok).
Mijn laatste morgen in Thailand heb ik besteed aan het postkantoor. 30 ansichten en een pakketje souveniers van drie kilo komt richting Nederland (en anders een andere keer misschien). Het pakket kostte 20 euro, au. Aan de andere kant hoef ik de zooi niet meer mee te slepen en de souveniers zijn in Melbourne later duurder.
Ik heb nog even de vieste hond op de foto gezet en de bus naar het vliegveld genomen. Ik had niet genoeg tijd om me helemaal in te stellen op Nieuw-Zeeland, het hoofddoel van mijn reis waar ik zes maanden blijf. Vandaar dat mijn hart toch aardig begon te kloppen toen ik in Sydney landde voor mijn overstap. Bij het zien van het Opera House vanuit het vliegtuig was het allemaal echt…

Ik zit nu een week bij mijn nieuwe familie in Auckland (Kevin en Diane) en dat gaat heel goed. Met een Koreaanse heb ik net twee dagen Auckland onveilig gemaakt en mijn geweten weer gebalanceerd door te assisteren bij een auto-ongeluk. Dat allemaal de volgende keer, veel plezier met wat foto’s alvast!

Groeten,
Gideon

Iedereen alvast een fijne kerst toegewenst. Dat je bij degene mag zijn van wie je houdt.

_____________________________________________
Cors, ga zo door met de studie

Pa, ik heb in twee maanden nog geen email gezien!!! Ik weet dat je dit leest!!!

Poepchinees, wat is je adres in R’dam?

He Peter, de groeten terug, ook aan de rest in Eindhoven

Marco, succes met de productie van je schaakspel en de studie, ben ook jaloers op jou

Mike, kom anders ook naar N-Z, dan knappen we een minibus op en gaan we rondtoeren ;-) doe wat je leuk vindt

Michel en Corne (als jullie lezen), veel plezier in jullie nieuwe huis in Vlissingen, ik kom snel op de koffie!

• 10 December 2004 - 19:48

Opperbrein:

Heee Mi laf joe long taim!
    Mooie foto's weer, ik zag drie baardharen? Ben je druk met je sik te laten groeien? Maak es een paar foto's van de familie daar, dat verklaard misschien wat meer over dat rare hoofd van je smorgens vroeg, hehehe.

• 10 December 2004 - 23:40

Giedon:

Ja Cors, ik ook van jou.
    Meer foto's komen eraan. Het internet is hier niet zo snel met uploaden.

• 11 December 2004 - 12:36

Mams:

goed verhaal!ik lees het onder de begrafenis van prins Bernhard. groeten aan diane en kevin. je verhaal gaat mee naar oma/opa vis

• 11 December 2004 - 18:48

Ria Quist:

Hoi Gied
    Wat een fantastisch verslag, we genieten er iedere keer weer van.Je maakt het wel zo te zien met de vrouwtjes. Blijf lekker genieten en tot horens. Groetjes van de Quistjes.

• 11 December 2004 - 21:39

Guido:

Je gaat dat verhalen schrijven aardig onder de knie krijgen maat, prachtig.
    Bedankt voor de post,ga zo door...

• 12 December 2004 - 02:44

FOTORUIMTE:

Mensen, ik ben door mijn fotoruimte heen. Is er iemand die mij voor kerst wat extra fotoruimte cadeau wilt geven?
    Klik op de link links in het scherm om te zien hoe het werkt.
    Thanx

• 12 December 2004 - 13:01

Opperbrein:

He Gid, kun je 30 januari as. komen helpen mij te verhuizen?

• 12 December 2004 - 14:50

Martine:

Hé Gideon, bedankt voor je mooie kaart! Ook namens de rest vd familie,
    Groetjess

• 12 December 2004 - 16:54

Kees:

Goed gedaan Gideon. Fotoruimte wordt geregeld, ook al zijn nu alle foto's van de hele site verdwenen maar dat zal wel tijdelijk zijn. Groeten en ga zo door

• 12 December 2004 - 16:54

Kees:

• 15 December 2004 - 16:37

Leon De Keyzer:

Geweldig zeg, die verhalen.
    Dat je kon fotograferen wist ik wel (bruiloft) maar
    als je ooit weer eens thuis
    komt kan je ook altijd nog schrijver worden.
    Veel plezier nog en tot gauw, groeten van Leon en Annegien.

• 15 December 2004 - 17:52

Zeeegel:

Mot je maar niet met je kromme poten op m'n huis gaan staan!

• 17 December 2004 - 16:46

Wubbo:

Weer een mooi verhaal! Mijn complimenten! Kan zo een nieuwe Lonely planet van gemaakt worden. Hopelijk ben je niks vergeten in Thailnad. En veel plezier bij die nieuwe Zeelanders, oude Zeelander.

• 18 December 2004 - 07:09

De Nieuwe Zeeuw:

Zeeuw Wubbo, zeeuw. Leuk om ook weer van jou te horen. Ik zal je ff mailen. Later ben ik ook op de msn te vinden. Het weer is hier toch bar en boos dus niet stappen vanavond.
    ___________________________
    He Leon de Zeeegel, hoe gaat het met Gienne, is ze alweer mooi rond aan het worden? Groetjes,

• 18 December 2004 - 07:11

De Nieuwe Zeeuw:

• 18 December 2004 - 07:13

Gideon:

Kees, hartstikke bedankt voor de fotoruimte weer. Ik kan voorlopig wel vooruit zo!

• 18 December 2004 - 12:24

De Boskabouters:

neefje!!!
    thaise schoolmeisjes hoef je geen lesjes te leren!
    heb je al huiswerk meegekregen???
    Enne, ben je voor kerstman aan het studeren, met je baard? En dan die ene foto (blurpp..) blijf eens van die mushrooms af!!

Kisses from Amsterdam and Geneva and Belgium!!

• 18 December 2004 - 19:48

heej gast,
    wow egt zo vet om jou te zien waar ik nog een paar maanden heb gewandelt.. was ik nog maar in NZ...tis hier maar niets..kga maar gauw weer t vliegtuig pakken!! Hav a Tui for me will ya, cheers mate
    sweeeeet as bro!!!

• 20 December 2004 - 14:57

Wieteke:

Je wist het misschien niet, maar ook ik volg je verhalen nauwgezet en nu blijkt dat je dat ook andersom gaat doen!! Leuk hoor, weten we tóch nog van elkaar wat we allemaal uitspoken!! Ik vind het geweldig wat je allemaal doet en hoe je het verteld (helpt me door de saaie winter-werkdagen)... Ga lekker zo door, geniet en laat af en toe iets van je horen ;) Tot de volgende keer. Liefs, Wieteke.

• 23 December 2004 - 15:36

Opperbrein:

He Gid, wil je een foto maken van het huis van K&D? We zijn benieuwd hoe ze daar wonen.
    Happy x-mas als je daar met je kerstmuts op het strand ligt. Hier binnen de sukerpeeen geen hol mir werd. En de juun doetut ok nie zo baest ier.

• 23 December 2004 - 15:38

Opperbrein Nog Ff::

Die oond mi drie po'un, bietunaskunaie?

• 24 December 2004 - 13:34

Je Verre Achterneef Djimmer:

Hé Gideon,
    Van Cors kreeg ik deze link doorgestuurd, mooie reisverhalen man!
    Zonde dat je net te laat was voor de ontmoeting met Oom Wiebren, groeten aan de familie daar en een fijne kerst in de zon! Groeten, Djimmer

• 24 December 2004 - 22:41

De Kerstkabouters.:

Vanuit het sprookjesbos fijne kerstdagen met de familie daar gewenst. Heerlijk bb.queen en overheerlijke piecake eten!!! We smullen van je leuke verhalen en pikante foto's. kusjes vanuit Essen. Hartelijk dank voor de mooie kaart. Egypte was een heerlijke relaxed vakantie met veel zandkorreltjes.

• 25 December 2004 - 06:24

Gideon:

He Tineke en Joos. Jullie beginnen het computeren al aardig onder de knie te krijgen zo te zien. Leuk.
    Jullie natuurlijk ook een fijne kerst gewenst in het bos (ook aan Jean, Sjoukje en Tamar natuurlijk, als die er zijn).
    Ik heb vandaag idd een kerst gevierd zoals je het beschreef: met veel BBQ en zon. Ik heb namens iedereen uit NL de condolances overgebracht naar Carol, Diane en Maree.
    Groeten vanaf de waterkant
    ___________________________

He Jimmer. Hoe is ie, alles goed afgelopen in Brabant? Groeten terug.

• 25 December 2004 - 15:16

Ome Hans, Tante Maatje, Johan En Monique:

Gideon,

Hele fijne kerstdagen gewenst van ons allemaal. We hebben geen idee waar je nu uithangt, dus schrijf weer eens wat.

groetjes en nog veel plezier gewenst

• 27 December 2004 - 20:24

Evil Sourcerer:

Hee gied, toch wel alles goed me je he? Geen problemen met die overstroming hopelijk ?

• 28 December 2004 - 20:50

Bergie:

Ik ben ok. De golf kwam net niet in Nieuw Zeeland, Theo;-P. Wel vreemd om iedereen nu tot z'n knieën in het water te zien waar je vier weken terug zelf stond (Koh Phi Phi Don).
    ___________________________

Iedereen de veel plezier en geluk in 2005!!!

• 31 December 2004 - 11:31

Xlim:

hehe, gelukkig nieuwjaar gozerd!! Hoop dat je nu flink aa het beesten bent met een paar toffe kiwis, voor ons duurt t nog 12 uur ;-)
    Wens je t allebeste en dat je wensen in vervulling komen!!
    love+peace

• 31 December 2004 - 11:32

Xlim:

Wens je t allebeste en dat je wensen in vervulling komen!!
    love+peace

• 31 December 2004 - 11:54

He Koning Kiwi!
    Gelukkig nieuwjaar! Hoe is het in 2005? Bevalt het jaar een beetje? Anders blijf ik in 2004 zitten denk ik. Groet, BigBro.

• 31 December 2004 - 12:39

Drik En Fred:

De allerbeste wensen voor 2005 en dat alles mag uitkomen waar je in gelooft. Goede en behouden vaart voor de rest van je reis.

• 02 Januari 2005 - 05:08

Gelukkig nieuwjaar!!!

Cors, 2005 bevalt hier goed, blijf niet hangen. Ben in mijn uppie de stad in geweest en heb tot half zeven gedanst.

Tot nader bericht.
    Groetjes vanuit Auckland

• 02 Januari 2005 - 08:34

Sophie:

Hoi Gideon, Ook een gelukkig nieuwjaar van mij toegewenst! Wat een mazzel dat je net uit Thailand weg bent, zeg! Groetjes Sophie

• 02 Januari 2005 - 16:01

The Evil Sourcerer:

Hee gied,

Sinds je weg bent heb ik niet zoveel meer gelopen, maar ik gaat trainen voor de 10 (km) van Alphen (aan den Rijn) in maart. Hopelijk kan ik de discipline opbrengen om toch zeker 2 x in de week te trainen en me ook daadwerkelijk in te schrijven bij die 10 van Alphen. Voor de rest, oud en nieuw was rustig verlopen. Viel wel mee met het "Sarajevo" gehalte in de Laak dit jaar. Nou, de mats maar weer he, Theo

• 04 Januari 2005 - 09:12

Giediesjon:

Dat is een Oeht plan Theo. Hoe is het met de ijzers, liggen die al te roesten! Ben erg benieuwd wanneer je eerst keer de 10 volbracht hebt. Groetjes.

• 04 Januari 2005 - 10:11

Giediesjon:

• 04 Januari 2005 - 21:08

Nynke:

hoi gideon, van Djimmer jouw adres gekregen, heel leuk om allemaal te lezen, tof dat je zo'n mooie reis maakt!!!!liefs Nynke Heida Yetsenga

• 05 Januari 2005 - 18:22

Sophie:

he gideon, ontzettend leuk om je berichten nou eindelijk een keer te lezen! herinnert me enorm aan mijn eigen reizen. die lijken alweer eeuwen geleden, ben weer lekker 5 dagen per week aan t werk enzo. zou zo wel weer weg willen hoor! er is zo veel moois te zien! ben wel een beetje jaloers op je! was blij te zien dat je weg was uit thailand tijdens die vreselijke ramp daar. ik ben zelf niet aan die kant geweest in thailand, maar jij dus wel. zal wel raar idee zijn dat veel van wat je gezien hebt er nu niet meer is!
    ik weet zeker dat je nz geweldig zult vinden, ik heb er in drie en een halve week alleen maar mooie dingen gezien! wil je wel aanraden sowieso de tonga-riro-crossing te doen, erg zwaar, maar 200% de moeite waard!
    ik mail je snel t een en ander over mijn saaie leventje hier!!!!
    geniet vollop!!!!! xxx sophie

• 05 Januari 2005 - 18:26

Mhoeahahaha:

• 06 Januari 2005 - 21:47

Sanne:

Hee Gideon,echt supergaaf om al die verhalen te lezen van je! Om jalours op te worden! Veel plezier verder in N-Z! Groetjes...

• 08 Januari 2005 - 21:37

Gideon:

He Sanne, ik wist niet dat je ook meelas, leuk hoor. Alles goed in Antwerpen?
    ___________________________
    Hallo Nynke Heida Yetsenga, alles goed in het hoge noorden :-)
    ___________________________

Het nieuwe giedwaarbenje-verhaal komt er weer aan, mensen. Ik kon even niets doen want ik heb twee dagen vastgezeten.

G.

• 13 Januari 2005 - 08:34

Moon:

Vet coole foto\'s Gied!
    Ik heb zin om ook langs te komen, hihi.
    Hier ook weer wat verhalen meegemaakt. Ook hier is er soms wat te beleven. :) Kuskus, en liefs!

• 14 Januari 2005 - 14:24

De Looze:

Hey Bergmans de Looze hier, was al een tijdje geleden, dat ik je site had bezocht, maar coole pics is zo slecht nog niet dat andere Zeeland.
    HAve fun en hopen gauw weer vervolg te lezen. Mazzels

• 20 Januari 2005 - 15:54

hey boy,
    hoe was je eerste dag??
    cheers

• 21 Januari 2005 - 11:50

Logge:

Ha die Kaas, lachuh die verhalen die je allemaal schrijft, jammer dat ik op me werk de foto\'s niet kan bekijken :S

Groetjes he...

• 24 Januari 2005 - 04:41

Gideon:

Hallo mensen, met mij gaat alles goed. Het nieuwe verhaal zal begin februari geplaatst worden. Ik heb een hele toffe baan gevonden en dat neemt nog eventjes wat tijd in beslag. Tot snel.

Bergie
    __________________________
    Ha Bobster, hoe is ie.

• 03 Februari 2005 - 12:32

Rein:

Ha die gideon,Lekker aan het genieten? zal wel!!! wat voor werk ben je gaan doen? ik wek nu met printers (wa ta f**ck) alsof ik er verstand van heb... enneh leer ze daar in zeeland ook ff zeeuws!!!spread the word

• 08 Februari 2005 - 19:12

Lydia:

hallo Gideon,

zo te lezen vermaak je je wel, en was je de tsunami net voor. gelukkig.
    Op het Front Office nog steeds alles ok, merkwaardig genoeg nog steeds leuk. Zoals je je misschien kunt herinneren ben ik 5,5 week in Australie geweest. Inmiddels al weer een tijdje terug. Neem aan dat jij daar ook nog naar toe gaat, ik ben erg benieuwd hoe je het zal vinden. Mij is het in elk geval niet tegen gevallen!! geniet ervan.

• 17 Februari 2005 - 22:43

He Hallo, alles goed?
    Bedankt voor alle berichten op de site en alle emails in de inbox, Uiteraard denk ik ook vaak aan iedereen in NL. Zoals velen weten heb ik een toffe baan in Milford Sound en dat vergt nu ff de aandacht maar ik probeer een nieuw verhaal voor het einde van de maand. Groetjes

• 19 Februari 2005 - 14:38

The Evil Sourcerer:

Hee kerel, hoe ist daar noe? ben je al veel van die tering nederlanders tegengekomen. Ik mis je wel hier hoor. Ik heb al zeker 350 km gerend zonder jou. Is wel een beetje saai zo he! Maar ja, 6 maart moet ik 20 km rennen, maar ik heb vandaag alweer 13 km gerend. Ik was even een weekje ziek, maar nu gaan we er weer tegenaan. Wat maakt die baan die je hebt daar zo leuk ? Nou, groetjes uit De Haag auwe tamponkauhwuh .

Oeth

• 24 Februari 2005 - 11:41

Niekolaas:

Ja nu ben ik het zat Bergmans!! Al die mooie verhalen en dan nog een kaartje sturen ook. Man man, weet je wat....ik kom naar je toe!!! Kom ik je effe door elkaar schudden en gaan we dan een doos bier drinken. Ik ga eind mei down Under. Mail me effe op niekolaas@gmail.com
    Want ik heb je mail adres niet meer, en tussen deze hoop mooie verhalen kan ik hem niet vinden.
    LATER, haha

• 04 Maart 2005 - 11:08

Pieter:

Gideon, gozah... zo nu en dan kom ik je pagina weer eens tegen tussen mijn favorieten... en kan ik met het lezen van je fabntastische verhalen mijn gedachten weer ff weg laten dwalen vna mijn afstudeeronderzoek en fantaseren over mijn backpackreis die ik half november zal starten! Ik begin in Nieuw Zeeland, dan Ozzie en dan Thailand! Ik ga je zkr een keer uitnodigen voor een etentje bij mij als je weer terug bent, zodat ik al je verhalen en tips kan horen!
    Leuke fotoos ook, en al die avonturen... wowie! Maak me gek! En die thaise chicckies zijn dus wel te nassen? doe mij er 5...
    Heel veel plezier verder... en binnenkort ga ik hopelijk wat vna je over nieuw zeeland lezen!
    Groetjes vanuit een ondergesneeuwd Rotjeknor! Pieter

• 09 Maart 2005 - 14:48

Xlim:

heej gozerd, leef je og..niet weggespoeld door de regen daar?? mail u soon
    cheers bro

• 10 Maart 2005 - 01:18

Gideon:

He Pierre. Je gaat de bedevaart dus ook afleggen? Top. Ik hoor deze combinatie van landen heel vaak, goeie keus. Ik kom zkere ff langs in Rdam. Mazzel
    ___________________________
    He Ksevjer, alles zits. Hoe raad het zo? Het stormt hier al drie dagen. Vannacht met oordopjes geslapen van de regen. de caravan staat lekker te schudden. En de watervallen om me heen, fantastisch! Tis nu 3 uur, klaar met werken. Vanmorgen om 6.30 begonnen met de generator in te schakelen. Straks ga ik even een stukkie schrijven, eten en naar de kroeg. Hoe gaat het met ontwerpen? Ik ben van plan me daar in NL weer mee te gaan vermaken. Kunnen we misschien een keer samenspelen?

Groeten.

• 18 Maart 2005 - 17:40

Wieteke:

Heee Gied!! Wanneer krijgen we weer een heerlijk leesverhaal?? Ik zit met smart te wachten... Ik merk dat je nog wel in leven bent, maar ik wil FOTO's enzo!!! Veel plezier en hopelijk tot gauw...op de site! Liefs, Wieteke.

• 07 April 2005 - 03:56

Dutchie:

He Wietke. Ja, alles goed, zeker. Ben aan het typen hoor, het wordt een lang verhaal. Tot nu toe heb ik het af tot en met 20 januari en daarna heb ik nogal wat beleefd in Milford. Morgen ga ik leren een speedboat te besturen, Jiehehoe!!! (niet dat dat nou indruk gaat maken op jou met je driemaster). Tabee!

• 09 April 2005 - 09:18

Arjan:

He Gideon, hoe is ie nou?thailand is je wel bevallen volgens mij...ben benieuwd naar je verhalen van Nw Zeeland. Ennuh als je terug bent zeker een keer langs komen aan de Noorderhavenkade, misschien weer eens naar Nighttown. Hier regent t trouwens en waarschijnlijk morgen ook, moet dan de marathon lopen, lekker hoor 42 km in de regen! Mzzl

• 17 April 2005 - 20:03

De Boskabouters:

Hi,gideon.
    Hier een berichtje uit het regenachtige Vlaamse bos! Alles ok hier,genieten van de voorjaarsperikelen; ons eekhoorntje komt elke dag op bezoek om zijn appeltje te veroberen.Hoe lang blijf je daar nog? Mooi gebied waar je zit,ook al gezwommen met de dolfijnen? Heb je al schapen bij elkaar gedreven met de borderscollies? We gaan de 27e naar marokko;even de zon opzoeken! Gied,have a good time there! geniet ze! Gr. en een dikke kus van O.joos en T.Tineke.

• 26 April 2005 - 09:19

Sophie:

Hallo Gideon, schrijf je snel weer een leuk verhaaltje op je site? Ben erg benieuwd wat je allemaal aan het doen bent. Groetjes Sophie